طرز تهیه کیک_کره_ای

معیار کیک کره ای


مواد لازم
کره گیاهی ۴۸۰ گرم
شکر ۶۰۰ گرم
نمک ۳ گرم
تخم مرغ( حدود ۱۰ عدد) ۶۰۰ گرم
آرد ۶۰۰  گرم
نشاسته ذرت ۴۰ گرم
شیر ١٥٠ گرم
روغن ١٥٠ گرم
پیست لیمو( سس لیمو) ۶۰ گرم
 📌طرز تهیه سس لیمو: ۲الی۳عدد لیمو زرد را خوب میشوریم،با پوست داخل آب روی گاز میزاریم که ریز جوش بزنه حدود ۱ ساعت طول میکشه،بعد از این مدت از وسط میبریمش تخماشو در میاریم ،که خودش حالت کرمی پیدا کرده،کمی با دستگاه میزنیم،که این میشه سس لیمو.

📍مهمترین قسمت این کیک اضافه کردن تخم مرغ هست،باید دونه دونه اضافه بشه ،هر تخم مرغ باید کامل مخلوط بشه و بعدی رو اضافه کنید.

طرز تهیه

این کیک حالت کرمی متد داره، ابتدا کره نرم شده و شکر را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه خوب میزنم تا نرم و لطیف بشه.
 بعد تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه میکنیم،قبل از اضافه کردن هر تخم مرغ دستگاه را خاموش میکنیم و با لیسک مواد دور را زیر و رو می کنیم و بعد تخم مرغ بعدی را اضافه میکنیم تا وقتی که تخم مرغ تموم بشه.

شیر و وانیل و روغن و سس لیمو را مخلوط میکنیم.

آرد ها و نمک رو با هم مخلوط میکنیم ، الک میکنیم .

در دو الی سه مرحله مواد خشک و تر را اضافه میکنیم،یعنی اول مواد آردی بعد مواد تر به همین ترتیب تا با مواد خشک تموم بشه.مواد را داخل قالب میریزیم و داخل فر ۳۵۰ درجه فارنهایت که از قبل گرم کردیم،میزاریم.حدود ۳۵ الی ۶۰ دقیقه طول میکشه.

حتما از اسپری روغن و کاغذ روغنی برای کف قالب استفاده کنید.

میکس کردن این کیک کرمی متد هست خیلی دقت کنید دوباره کرمی متد رو براتون توضیح میدم.
🎯ابتدا کره و شکر ۵ تا۱۰ دقیقه خوب میزنید ،بعد تخم مرغ ها رو یکی یکی اضافه کنید و بعد هربار با لیسک خوب مواد را زیر و رو کنید.مواد تر را با هم مخلوط کنید و مواد خشک را هم با هم مخلوط کنید ، مواد خشک را سه قسمت و مواد تر را دو قسمت کنید.
ابتدا قسمت اول مواد خشک را اضافه مخلوط مه شد قسمت اول مواد تر را اضافه کنید و به همین ترتیب ادامه دهید تا با مواد خشک تموم بشه..

 

آموزش عملی این کیک در آموزشگاه شیرینی پزی پرتیکان زیر نظر استاد عبداللهی انجام میگیرد.

10 / 10
از 1 کاربر

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :