مواد لازم براي شربت:

به درخواست دوستان از آموزشگاه شیرینی پزی پرتیکان دستور و طرز تهیه شیرینی های ماه رمضان،زولبیا و بامیه و شربت ان ها را در این مقاله می آورم.

ابتدا طرز تهیه شربت: این معیار و رسپی شربت در تمام شیرینی ها یکسان است.

مواد لازم: هر پیمانه معادل یک فنجان است

آب:یک پیمانه

شکر:دوپیمانه

گلاب:دو قاشق غذاخوری

زعفران و آبلیمو: یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه:آب و شکر را با هم مخلوط و روی حرارات ملایم قرار می دهیم تا کم کم به جوش آید.گلاب و زعفران را پس از جوشیدن اضافه و سپس آبلیمو را هم با ان ها ترکیب می کنیم. پس از چند جوش شربت اماده شده و ان را از روی شعله بر میداریم.

 

طرز تهیه زولبیا:

مواد لازم برای زولبیا:

آرد:20 گرم

ماست:180 گرم

نشاسته:200 گرم

زعفران: یک قاشق غذاخوری

روغن مایع: یک قاشق چای خوری

آب: یک قاشق غذا خوری

بجای آب می توان از گلاب استفاده کرد

طرز تهیه زولبیا:

 نشاسته و ماست را باهم ترکیب و هم می زنیم تا جایی که به راحتی حل شوند. سپس آرد را اضافه و مجداا هم می زنین و در حین هم زدن آب یا گلاب را به همراه زعفران حل شده به مایع اضافه و سپس آن را در قیف می ریزیم. به مایع درون قیف جوش شیرین را اضافه و مجداا به هم می زنیم. سپس مایع اماده شده را به صورت دایره ای توی تابه با روغن داغ فرم داده و بلافاصله پس از سرخ شدن ان ها را پشت و رو می کنیم.

زولبیا ها را در شربت تهیه شده قرار داده و سپس داخل صافی می گذاریم تا شربت اضافه ان گرفته شود

برایآموزش حرفه ای و صنعتی باقلوا توسط استاد سید ساعد عیداللهی به آموزشگاه شیرینی پزی پرتیکان مراجعه و یا با شماره تماس 09383220771 تماس حاصل نمایید

طرز تهیه بامیه:

آب: 300 گرم

آرد:200 گرم

تخم مرغ:3 عدد

روغن مایع : یک قاشق غذاخوری

شکر:نیم کیلو

نمک: یک سوم چایخوری

آب:150 گرم

آبلیمو: دو قاشق غذا خوری

گلاب به میزان کم

 

 

طرز تهيه

آب را می گذاریم تا جوش بیاید سپس آرد را اضافه تا خمیر تقریبا صافی به دست آید. حال روغن را اضافه و مرتب به هم می زنیم بعد از کمی سرد شدن خمیر تخم مرغ ها را اضافه و خوب خمیر را ورز می دهیم تا خمیر نرم و لطیف شود. می توانید در این مرحله کمی از شربت بامیه به خمیر اضافه و مخلوط می کنیم. سپس خمیر را در قیف ماسوره می ریزیم و در روغن مایع سرخ می کنیم. سپس بامیه های داغ را داخل شربت قرار داده تا شربت جذب گردد

1 / 10
از 1 کاربر

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :